Medinello

Zorg van de toekomst

Revalideren bij chronische pijn

Leer ons kennen

‘Rustige’ sporten die bijna iedereen kan beoefenen

Bewegen is gezond en moeten we zoveel mogelijk doen. Wanneer je last hebt van chronische pijn of chronische vermoeidheid is dat alleen niet altijd even makkelijk. Soms is het pijnlijk om te bewegen of lukken bepaalde bewegingen niet optimaal. Toch is het goed om te blijven bewegen en bijvoorbeeld een sport te beoefenen. Dit houdt je in een ritme waarin je wekelijks lichaamsbeweging hebt. Sport hoeft niet intensief te zijn maar bestaat ook in rustige vormen. In deze blog vertellen we je meer over ‘rustige’ sporten.

Wandelen

Wandelen wordt meestal niet gezien als sport maar is bijna net zo effectief als fanatiek sporten. Daarnaast is de kans op blessures vrij klein en is het voor een langere tijd vol te houden. Wanneer je voor lange tijd geen beweging hebt gehad, is wandelen een goede sport om mee te beginnen. Bouw de afstand en snelheid rustig op en kies mooie wandelroutes.

Yoga

Naast het feit dat yoga goed is voor de geest, is het ook voor je lichaam heel nuttig. De bewegingen die je maakt en houdingen die je aanneemt tijdens een les yoga, zorgen voor sterkere spieren en een betere balans. Je hebt verschillende soorten yoga waarbij de ene vorm een stuk actiever is dan de ander. Kies er daarom een die bij je past. Het fijne aan yoga is dat je geheel je eigen tempo aan kunt houden en daardoor niet zo snel over je grenzen heen gaat.

Fietsen

Met fietsen bedoelen we niet wielrennen maar recreatief fietsen. Deze manier van fietsen is erg goed voor je en vermindert stress. Het voordeel van fietsen is dat de kans op blessures erg klein is en je het dagelijks kunt doen. Door voor kleine afstanden de fiets te nemen in plaats van de auto, sport je dus meteen flink wat minuten!

Zwemmen

Wanneer je gaat zwemmen, beweeg je een groot aantal spieren. Door het water kunnen stijve spieren soepeler worden en ontspant je lichaam. Ook werkt het ontspannend voor de geest en is het goed voor je hart en longen. Zwemmen kan pijn verlichten bij reuma en ook voor rugklachten is het erg geschikt.

Golfen

Nu denk je bij golfen misschien niet meteen aan een sport met veel beweging maar dat valt alles mee. In een spel golf van 18 holes ben je al snel vier uur bezig. Hierbij wandel je een flink stuk over de baan en ben je in de weer met de bal en stok. Hou je van een spel maar wil je niet intensief bewegen? Dan is golfen een goede optie!

Beoefen jij al een sport of welke zou jij het liefst willen doen?

Medinello gebruikt naast functionele cookies ook cookies om te werken met onze livechat. Wanneer je optimaal gebruik wilt maken van onze diensten raden we je aan deze cookies toe te laten, dit kun je doen door het vinkje hiernaast aan te vinken en op akkoord te klikken. Wanneer je dit vinkje niet aanvinkt zullen we alleen de functionele cookies plaatsen. Meer informatie.

Akkoord